Mjölkflaska med kopp



Mjölkflaska med kopp är mitt senaste projekt. Det ska kännas självklart
att använda den och hälla mjölk i den. Det var roligt att göra en
mjölkflaska för jag är uppvuxen på en mjölkgård. Med den här flaskan
vill jag lyfta upp den vardagliga mjölken lite som vi annars bara tar som
en självklarhet. Nu har jag även gjort flaskor utan text så att man kan
servera annat i dem också. Flaskan håller innehållet kallt när du ställer
fram den på bordet och sedan är det bara att sätta in den i kylen.  
Koppen gjorde jag efter att jag hade formgivit flaskan.
Jag ville göra en kopp som man använder dagligen.

Kommentarer
Postat av: ingela jonsson

Hamnade av en slump på din sida men OJ, vilka fantastiskt fina saker du gör!! Mjölkflaskan med mugg - helt suveräna och den där trälådan/hyllan med alla smålådor. Underbart!!

Lycka till i fortsättningen!

2011-07-29 @ 21:33:41
Postat av: Hej!

Har tidigare köpt mugg av dig. Kan jag köpa igen? En eventuellt 2 st. Pris?
mvh eva

2014-04-21 @ 08:04:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0